Apekatter

Fra mandag morgen til fredag kveld denne uka har jeg vært bortreist, og dermed er det ikke blitt noen blogg. Siden jeg ikke har begynt på prekenen til i morgen, så er det ikke tid til å blogge nå heller.

Men jeg har jo lovet å publisere apekatter, og nå har jeg møtt noen som jeg bare vise dere! De bor i Nikko, et par timers hurtigtogreise nord for Tokyo. Disse var adskillig mer fotogene enn de som bor i Nima og omegn.

Hva tror du han under her prøver å kommunisere?

IMG_2919

Antageligvis ønsker han mat…

Disse apekattene er kanskje litt i slekt med sauer og geiter på Vestlandet og reinsdyr i Nord-Troms og Finnmark – siden de okkuperer veien og får biler til å kjøre en sving utenom?

IMG_2925      IMG_2912

Er det slitsomt og kjedelig å vente på velgjørende bilister – siden den ene stikker av?

IMG_2916      IMG_2914

«Men det er altså mat vi venter på…»

IMG_2917      IMG_2924

«Så får vi heller ha litt tidsfordriv mens vi venter…»

IMG_2920

«Men mat vil vi ha altså – selv om det er skilt som sier det er forbudt å mate aper…»

IMG_2913

«Jeg gir i hvert fall ikke opp!»

IMG_2923

«Det er nemlig mange små som venter oppe i skogen…»

(og som det ikke var lett å fotografere)

Jeg har masse stoff «på lager» – fra to døgns besøk i Tokyo og to døgn i Nikko på  samling for kvinnelige Japanmisjonærer.

Så følg med!

Dette innlegget ble publisert i Blomster og dyr i Japan, Turist i Japan og merket med , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Apekatter

  1. Inger sier:

    Mange gode blinkskudd, og gode kommentarar/replikkar!

    • Kari Opperud sier:

      Det var jo moro å fotografere også. Men litt skummelt, for en av dem holdt på å angripe meg da fotoapparatet dinglet litt i handa. Kanskje han trodde det var mat? Ellers prøvde en ape å komme seg inn i bilen da jeg åpnet bildøra for å sette meg inn.

  2. Johan Leirvik sier:

    Eg også lo godt av dette! Aldri tenkt på rein og aper som slektningar:-)
    Det er så herleg å kunne følge bloggane dykkar som ein del av førebuingane til å reise ut! De er flinke til å formidle og oppdatere! Gler oss til å verte kjende med dykk!

Legg igjen en kommentar

