Sightseeing i Tokyo: Asakusa

Siste stopp på en heldags sightseeingtur i Tokyo var Asakusa. Der var det mange turister, både japanere og utlendinger. Men så er det et av Tokyos mest berømte steder å besøke.

IMG_2837      IMG_2831

Hovedporten: Kaminari-mon.

IMG_2834

Senso-ji er det mest kjente tempelet. (Også kalt Kannon tempelet).

IMG_2819

IMG_2839      IMG_2838

På plassen utenfor brennes røkelse.

Folk vifter røyken mot ansikt og hjerte for å rense seg. (Vanlig i japanske buddhistiske templer.)

IMG_2842      IMG_2841

Det var kø opp trappa til selve tempelet der man ber.

IMG_2846     IMG_2845

Man kan kjøpe «lykkepinner», der det står noe om framtiden (høyre bilde under).

IMG_2847      IMG_2840

Sååå grønt og landelig er det i Tokyo!

Tempelhagen

IMG_2853

En gammel bro, som er vernet, og ikke til å gå på. Under broen svømmer karpefiskene.

IMG_2854      IMG_2852

Det er også et strøk med butikker i Asakusa. Vennene mine kjøpte noen «godsaker».

IMG_2829      IMG_2827

Diverse «dokker» og figurer både på veien og på veggene.

IMG_2821      IMG_2824

Nærbilde (under til høyre) av han på veggen på bildet over her.

 IMG_2826      IMG_2825

  IMG_2823      IMG_2835

Under her er mine venner som spanderte en slik dag på meg.

De er mine forbedere i Tokyo!

IMG_2830

Det ble en uforglemmelig dag! Dette var bare fjerde gangen jeg besøkte Tokyo siden jeg kom til Japan i 1980, og 11 år siden sist! Nå gleder jeg meg til å få gjenbesøk i Nima!

PS   Ved å søke på Asakusa er det mye å finne på engelsk på internett .

Dette innlegget ble publisert i Turist i Japan og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

