Ikebana: september og oktober

Siste lørdagen i september var jeg hos blomsterlæreren min. Det var lenge siden sist – p.g.a. armbruddet i juni. Her ser du oppsatsen min den dagen:

IMG_4317 (Medium)

Fordi vi skulle ha gjestetaler den helgen, ville vi gjerne pynte med fine blomster i kirken. Læreren min valgte ut blomstene, og kjøpte inn fra der hun er fast kunde. Så fikk jeg en ekstra leksjon. Hun vil gjerne gjøre noe for kirken.

Blomster i krukke er en annen teknikk enn i fat.

IMG_4319 (Medium)

Fordi jeg hadde det travelt, ble det bare en leksjon i oktober. Lørdag 26.10 lærte jeg å  sette opp denne oppsatsen:

IMG_4491 (Medium)

Det er veldig kjekt å drive med ikebana!

Dette innlegget ble publisert i Ikebana og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til Ikebana: september og oktober

  1. marit sier:

    Såå vakre blomsteroppsatser !!!! Artig og lese fra turene dine Kari. Følger med deg.
    God dag.Klem Marit

    • Kari Opperud sier:

      Koselig å høre fra deg, Marit! Kjekt at du liker oppsatsene mine. Jeg har forresten fått mitt første «vitnesbyrd», ferdig med grad 1 i ikebana og registrert for det i Kyoto. Skal vise det på bloggen senere.

Legg igjen en kommentar

