Vitnemål i ikebana

I oktober fikk jeg utlevert vitnemål i ikebana – japansk blomsteroppsetting.

IMG_4518 (Medium)

Det øverste arket på bildet over sier at jeg er innlemmet i Saga Goryu-skoleretningen av ikebana. Det nederste er et vitnemål for fullført første avdeling. Det fins i alt tre, og  læreren min regner med at jeg skal få for andre avdeling innen jeg drar til Norge neste sommer.

IMG_4516 (Medium)

Vitnemålet mitt var fint innpakket i papiret øverst til venstre. D.v.s. at det var innpakket på tradisjonelt vis – og ikke i konvolutt. Alt er håndskrevet – eller kanskje vi heller skulle si håndmalt når det er skrevet med pensel? (Kalligrafi). Øverst til høyre ser du et tidsskrift som blomsterlærere abonnerer på. I oktober-nummeret var mitt navn nevnt i lista over nye medlemmer.

Så nå er jeg altså registrert på «hovedkontoret» for Saga Goryu i Kyoto!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Søker du på Google på Saga Goryu, kan du finne ut mer om denne skoleretningen. Her er et par lenker, men det fins mye mer:

https://www.google.co.jp/search?q=saga+goryu&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=sIGIUvWpEs3MkQW_iIHQBQ&ved=0CEoQsAQ&biw=1305&bih=608

http://www.mayukominami.com/saga.html

Dette innlegget ble publisert i Ikebana og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

