Amazing Grace og pizza

Torsdag 28. november var det igjen tid for Amazing Grace i Nima menighet.

IMG_4646 (Medium)Denne gangen lagde vi pizza. Min pizza har masse oppå. Alle syntes det smakte mye bedre enn på en viss navngitt restaurant.

IMG_4647 (Medium)

Det er mye arbeid med forberedelser. Men oppvask og rydding gjør alle.

Oppvaskmaskin i japanske menigheter er utrolig sjeldent. Der i mot er det ikke uvanlig med 2-3 ved oppvaskbenken og mange som tørker! De som ikke får plass på kjøkkenet, rydder bord og stoler og evt. støvsuger. I Japan føler man seg ikke vel ved å gå hjem før de andre – da må man ha en meget god grunn! På den måten blir heller ikke deltagerne gjester i kirken.

IMG_4645 (Medium)

Av disse 11 er bare en kristen (Midori Matsumoto – i rødrutet skjorte). Så her har jeg en fin anledning til å forkynne evangeliet for naboer, mødre og bestemødre til engelskelever, tidligere og nåværende engelskelever og ikebana-læreren min. En av damene er jeg forresten blitt kjent med på en av mine trimturer. Jeg går forbi huset hennes. En annen dame, som ikke kunne komme denne dagen, har stemt pianoet mitt siden 2001. I flere år har hun kommet på julefesten. Det siste året har hun også deltatt på Amazing Grace og kommet til tirsdags-engelskklassen.

I desember skal Amazing Grace komme på julebesøk i leiligheten min i 2. etasje. Da skal vi ikke bake, men spise mine norske julekaker. Julepynten min blir for dem en anledning  til å  «studere» annerledes juleskikker og for meg utgangspunkt for andakt. Jeg har nemlig julekrybbe fra Betlehem! En slik samling om ettermiddagen 19. desember gir også en mulighet til å invitere dem til enda en for dem «annerledes jul» i kirken – d.v.s. 25. desember om kvelden…

Dette innlegget ble publisert i Nima menighet og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Amazing Grace og pizza

  1. Torill E. Haugen sier:

    Så flott med denne gruppa! Dette er nok populært. Ser for meg alle på kjøkkenet – og mimrer om tida vi holdt på slik.
    God adventstid fra Lars og Torill.

Legg igjen en kommentar

