Julegjester i adventstiden

Siste uka før jul har jeg nesten daglig hatt gjester på besøk hos meg i 2.etasje.

IMG_4715 (Medium)

Jeg synes det er kjekt å introdusere japanere til at det er noe som heter advent også. Så hos meg blir det en blanding av advent og jul, lilla og rødt. Jeg prøver å få det til uten for mye fargekollisjon.

IMG_4717 (Medium)  IMG_4716 (Medium)

I november fikk jeg tak i valnøtter og pepperkaker i en matbutikk i Kobe, hvor de selger utenlandsk mat. De fleste gjestene har aldri før sett valnøtter med skall.

Det var stor også stas å prøve nøtteknekker – for første gang i livet!

IMG_4719 (Medium)

I år har jeg, etter mange års pause, funnet fram mitt ikke-elektriske krumkakejern.

IMG_4706 (Medium)

Tirsdags-engelskklasse-damene. Dessverre var noen forhindret fra å komme den dagen.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Så blir det spennende å se om mange finner veien til kirken til julefesten 25. desember om kvelden (etter arbeidstid). Mange innbydelser er sendt med post, mange er gitt personlig til kjente. Dessuten blir det annonsert både muntlig og på tekst-tv til Ginzan tv (det lokale kabel-tv). Vi forbereder bevertning til 40 – og har litt ekstra for sikkerhets skyld…

Be for Nima og kirkens juleevangelisering!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

PS. Siste skoledag i Nima dette året er 25. desember! Da er det skoleavslutning. 24. desember er en helt vanlig skoledag!!! Jul er sannelig hverdag i Japan…!

Dette innlegget ble publisert i Nima menighet og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

