Ikebana i mars

Andre lørdag i mars var det tid for ikebana igjen. Denne gangen var det vårblomster.

IMG_5304 (Medium)

Vårblomster, ja, men det er langt fra vårlig ute!

Da jeg fløy fra Tokyo til Izumo kvelden før, var det bare en plussgrad på flyplassen da vi landet ca. kl. 20.00, og to grader da jeg kom hjem til Nima halvannen time senere. I Tokyo (Asakusa) virvlet snøfnuggene i lufta. Men der jeg kom fra – Nikko – var det minus 6-7 grader om natta!

Vi venter på våren! Jeg får trøste meg med disse blomstene i mens…

Dette innlegget ble publisert i Ikebana og merket med . Bokmerk permalenken.

3 svar til Ikebana i mars

  1. Torill E. Haugen sier:

    Jeg er stadig imponert over flotte «ikebana»‘er!
    Torill

  2. Marit Berget sier:

    Hei Kari. Så vakker. ja vi venter og på våren.Noen få minus grader her i dag og,men SÅÅ vakkert,endelig fikk vi noen soldager.Hadde 2 deilige timer i Bragnesåsen søndag etter kirka,Nyter det.Tibetmøte i kveld.
    Du er så flik til å skrive.Jeg bruker nesten aldri PC hjemme lenger,derfor sjelden sjelden på skype.Må få ringt deg en dag og slått av en prat.
    God dag.Hilsen Marit

    • Kari Opperud sier:

      Hei til både Marit og Torill. Kjekt å høre dere liker blomsteroppsatsene mine (ikebana). Det er veldig moro! Jeg er forresten blitt utfordret til å lære damene på kvinneweekend på Åreld i september hvordan vi setter opp en ikebana. Det blir en ny og spennende utfordring i reisevirksomheten i Norge. Kanskje jeg kan bruke grener og lyng fra fjellet der… Men jeg må ha med litt utstyr, så jeg håper det blir deltagere fra Drammen med bil som jeg kan sitte på med!

Legg igjen en kommentar

