Ikebana i påsken

Jeg var hos min ikebana-lærer dagen før første påskedag. Da lærte jeg oppsatsen på bildet under her. Den har ikke noe med påske å gjøre. I Japan er nemlig påske et nokså ukjent begrep.

IMG_5703 (Medium)

IMG_5729 (Medium)Det er blitt lite blogging i det siste. Bare å beklage! Jeg har besøk fra Norge i påsken.  Når gjesten er reist og alle bilagene til selv-angivelsen er unnagjort, skal jeg publisere litt av hvert. Jeg har nemlig mye på «lager». Så følg med – med litt tålmodighet!

Håper alle har hatt en velsignet og god påske!

PS Asalia-buskene er begynt å blomstre her og der. Dette bildet er tatt utenfor Sandmuseet i Nima.

Dette innlegget ble publisert i Blomster og dyr i Japan, Ikebana og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Ikebana i påsken

  1. Nydeleg!
    Vonar du har kosa deg med besøk.

    Halleluja! Jesus er oppstått!
    Det er NO vi virkeleg kan feire PÅSKE 🙂

Legg igjen en kommentar

