Feiring i flere omganger

Mine 60 år er blitt feiret i flere omganger. På selve dagen var jeg i fullt arbeid. Det var nemlig en søndag. Men om ettermiddagen kom noen på døra med denne blomster-buketten. Antall roser skulle visstnok være 60. Men jeg ble bedt om å tilgi hvis jeg telte etter og det var flere! Jeg telte aldri – bare nøt synet…

IMG_5535 (Medium)

Dagen derpå ble jeg bedt ut på middag om kvelden. Vi dro på sushi-restaurant i Oda.

IMG_5539 (Medium)

Der kommer sushi på bånd, og vi kan forsyne oss med det vi vil, eventuelt bestille noe annet utfra menyen. Suppe for eksempel kommer ikke på bånd…

Tallerkenenes farge indikerer prisen. De telles opp til slutt.

IMG_5545 (Medium)          IMG_5538 (Medium)

Vi feiret forresten to gebursdager. Chiyo Iida (over t.v.) fylte 93 år 17. april.

IMG_5537 (Medium)

Ser det ikke godt ut? Er det noen som blir sultne av å se disse bildene?

IMG_5543 (Medium)          IMG_5540 (Medium)

IMG_5542 (Medium)

PS. Bildene er tatt og vises på bloggen med tillatelse fra restauranten. De tar gjerne i mot flere kunder!

Dette innlegget ble publisert i Detaljer fra dagliglivet, Mat i Japan og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Feiring i flere omganger

  1. Torill E. Haugen sier:

    Skal si du har blitt feiret! Så festlig! Så vakre blomster! Ja, sushi-restauranten kunne jeg ha vært med på, nå fikk jeg virkelig lyst på sushi!
    Du har forresten en kjempefin blogg, har anbefalt den til mange.
    Torill

    • Kari Opperud sier:

      Takk til alle som har sendt gratulasjonshilsen til 60 års dagen, både på mail og blogg! Herved en samlet takk til hver enkelt! Har feiret litt til – med påskegjest fra Norge på ryokan/onsen. Men det kommer i et annet innlegg.

Legg igjen en kommentar

