Engelskklassen får Norgesbesøk

Engelskklassene mine synes det er stas å få besøk av mine gjester. Da får de anledning til å prøve seg på å snakke engelsk med «vaskeekte» utlendinger. Vi legger da bort læreboka, og ordet er fritt til å spørre hverandre om det de vil. Gjestene får ikke bare se arbeidet mitt, men kommer også i nærkontakt med japanere.

Som oftest får jeg gjestene til å holde andakt/ vitnesbyrd. God avveksling for tilhørerne, og avlastning for vertinnen, som jo har mange oppgaver under besøket. Søsteren til Inger  Valbø og Marit fra Troms fikk dele Guds ord og vitne hver sin tirsdag. De hadde en lydhør forsamling.

IMG_5584 (Medium)

Søster Valbø hadde med havrekjeks fra Norge. Jeg spanderte brunost, som jeg hadde i kjøleskapet. (Kan kjøpes i Kobe i en butikk som selger utenlandsk mat.) Japanere elsker å smake på forskjellig sjelden mat. Havrekjeks var en ny og ukjent smak, og alle likte det veldig godt.

Det som overrasket gjestene, var å se hvordan det å bruke ostehøvel var uvant, vanskelig, morsomt og utfordrende for disse damene…!

IMG_5582 (Medium)               IMG_5583 (Medium)

Gruppebilde hører med i Japan.

IMG_5793 (Medium)

Den andre tirsdagen fikk elevene smake Marits medbrakte påskegodt fra Norge. Det var også en ny opplevelse, for påske er ukjent…!

Gjester er gode medarbeidere i Guds rike! Når japanere får høre at de – og familien – har bedt for meg og Nima i årevis, ja, da blir de virkelig rørt! Relasjonsarbeid kan fungere på mange måter…

Dette innlegget ble publisert i Nima menighet og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

