Amazing Grace for siste gang

IMG_5797 (Medium)Min tid i Nima nærmer seg slutten. Derfor blir diverse aktiviteter avsluttet litt etter litt.

I april hadde jeg siste undervisning i Amazing Grace-gruppa. Da var ønsket å lære å bake trøffelkake, som noen har spist hos meg.

Som vanlig ble det tatt et fellesbilde til slutt.

IMG_5795 (Medium)

Jeg tilbød meg å ha en gang til – i mai – før jeg pakker sammen bakesakene mine. Men da foreslo damene at vi heller skulle ha et avskjedsmåltid, der alle hadde med litt hver.

Det var ikke småtteri til godbiter torsdag 22. mai!

IMG_5879 (Medium)

En dame kom sent – med chirashi-sushi, så den fikk eget bilde.

IMG_5884 (Medium)

Her er alle damene spiseklare.

IMG_5878 (Medium)

I Japan er det god folkeskikk og bordskikk å forsyne hverandre, dele opp i like store biter og telle ut slik at alle får likt. IMG_5883 (Medium)

IMG_5887 (Medium)

Det er også vanlig å dele rester til slutt, så alle får med seg noe hjem.

IMG_5885 (Medium)          IMG_5886 (Medium)

Til avskjedsord leste jeg fra Joh 14,27. Da Jesus holdt avskjedstale for disiplene (før korset), lovte han å gi dem fred. Jeg kan ikke gi mine venner fred i avskjedsgave, men jeg  har gjennom denne gruppa hatt mange anledninger til å introdusere dem til Jesus,  forkynne om hvordan vi får fred med Gud, og  anbefale  Jesus som frelser og venn i livet. Denne dagen var jeg den eneste av 14 som er kristen…

Dette innlegget ble publisert i Mat i Japan, Nima menighet og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Amazing Grace for siste gang

  1. Johanne sier:

    Lykke til med den siste avsluttende tida, Kari! Det kommer sikkert til å merkes i bygda når du er reist. Når er det du drar?

    • Kari Opperud sier:

      Takk skal du ha, Johanne! Joda, hele bygda påstår de vil savne meg og lurer på om det er helt umulig at jeg kommer tilbake. Jeg reiser fra Nima om formiddagen 23. juni og fra Japan 24. juni sent på kveld. Nå lever jeg blant pappesker. Det er blitt fullt med bilder på bloggen, så jeg venter på hjelp av din mann til å utvide kvoten for å publisere.

Legg igjen en kommentar

