Avskjed

Søndag 22. juni var det avskjed for meg i Nima menighet. Mange møtte fram den dagen, og flere ville ha vært der om de hadde hatt fri fra jobb.

IMG_6044 (Medium)          IMG_6042 (Medium)

Her er vi samlet til fellesbilde. Pastor Fukao var fotograf, så han var ikke med på dette bildet.

IMG_6047 (Medium)

Etterpå var det tid for kaffemat og hilsener.

IMG_6049 (Medium)          IMG_6052 (Medium)

Jeg fikk en gave fra Nima menighet: Joh 3,16 utskjært på en treplate.

Etter en nesten søvnløs natt – for å bli ferdig til avreise – drog jeg fra Nima stasjon kl.09.18. En stor gjeng hadde møtt opp for å ta farvel. Også her er pastor Fukao fotograf. En annen stakk av fra jobben et øyeblikk, for å si farvel utenfor stasjonen. Men pasientene ventet, så han måtte skynde seg tilbake.

IMG_6055 (Medium)

Etter et drøyt døgn i Kobe forlot jeg Japan sent, sent tirsdag kveld. Nå sitter jeg på flyplassen i Doha og venter på neste fly. Har hatt en fantastisk reise så langt! Ble nemlig plassert på Business Class, der setet kunne gjøres om til seng for natta. T.o.m. pysjamas ble delt ut. Duk på bordet, nydelig service, sushi og annen god mat… Jeg er i ferd med å komme meg etter alle de korte nettene før avreise! Kanskje Gud så at jeg trengte en slik fly-natt…?

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Dette blir likevel ikke siste innlegg fra Japan. Jeg har en del på lager, som jeg skal få publisert etter hvert som jeg får tid. Men nå er det snart tid for «go to the gate» og «boarding»…

Dette innlegget ble publisert i Nima menighet. Bokmerk permalenken.

2 svar til Avskjed

  1. Borghild Friestad sier:

    Endeleg fekk eg oppdatera meg på bloggen din. Eg er glad du har meir på lager. Livet blei plutseleg snudd på hovudet for oss. Nå var det godt å roa ned og nyta tekst og bilete. Lykke til med arbeidet i Norge. Nå har du vel ein velfortent ferie?

    • Kari Opperud sier:

      Takk for kommentar! Her kan det ikke akkurat kalles ferie. Jeg pakker ut fra morgen til kveld. Ute er det nydelig vær, men det nytes bare under spaserturer til diverse ærender. I dag kom storbagasjen fra Japan også. Så mye må flyttes på for å nå fram til senga i kveld. Heldigvis er jeg blitt godt hjulpet av familie og venner! Jeg må nok få litt mer på plass før jeg får ordnet nye innlegg.

Legg igjen en kommentar

