Blogg i Norge. Blog from Norway. ノルウエーからのブログ

Før jeg forlot Nima og Japan, bad mange av mine japanske venner om blogg fra Norge. Med hjelp av Torgeir Hauge har jeg endelig fått omorganisert bloggen. Som misjonær på hjemmeopphold skal jeg besøke misjonsforeninger, bedehus osv rundt omkring i Norge. Da er mitt kamera en følgesvenn. Fritids- og feriebilder vil det jo også bli. Jeg vil nok ikke publisere mye fra møter og samlinger. Til det trengs godkjenning av mange.

Jeg planlegger å skrive på engelsk slik at japanere kan få litt trening i å forstå det. Men det blir nok også litt japansk  – og kanskje litt norsk.

Etter planen reiser jeg tilbake til Japan i slutten av neste sommer for å fortsette å arbeide som misjonær. Da blir bloggen til «Kari i Japan» igjen.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

From now on I will publish pictures from Norway. Many Japanese people have asked me to do this. As a missionary on home assignment I will visit many places all over the country. So I have a unique chance to introduce different parts of Norway to my readers. My camera is always with me.

For my Japanese friends to practise reading and understanding English I will mostly write in English. But sometimes I will include  Japanese – and maybe also a little Norwegian.

According to the plan I will return to Japan at the end of next summer to continue work as a missionary. Then the name of the blog will be «Kari i Japan» again.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

今まで仁摩ルーテル教会と日本の色々なことについてブログに書きました。今からノルウエーのことを紹介します。日本の友人からのお願いです。しかし、この友人が英語を読むことと英語を理解する訓練のために主に英語でブログを書くつもりです。所々日本語を使うでしょう。ノルウエー語も時々書くかも知れません。

来年の夏の終わりに、日本に帰って宣教師の働きを続ける予定です。その時、「Kari i Japan」のタイトルに戻ります。

IMG_6596 (Medium)

 This is my home town, Drammen. 私の故郷です。

今度からドラッメンをもともと紹介する予定です。私を知っている皆様が私の住んでいるマンションが分かるでしょうか。

Dette innlegget ble publisert i Diverse, Norway. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

