Viktige hverdagsdetaljer

Jeg har tømt kartong etter kartong med flyttelass. Nå begynner leiligheten i kirkens 2. etasje å ligne et hjem. Her er to detaljer som er viktige for livet i Japan:

  1. I tilfelle jordskjelv er nå skapet med kopper og tallerkener festet til veggen på hver side slik at ikke skapet kan falle og alt bli knust. En av medlemmene ordnet dette for meg. Det ser jo ikke så pent ut, men…!

IMG_0032 (Medium)          IMG_0033 (Medium)

2. Jeg har bakt mine første grovbrød i Ako. I Japan er det hovedsakelig bare svampaktig loff eller myke rundstykker med diverse fyll å få kjøpt. I «innvandrerbutikk» i Kobe kan jeg få kjøpt grovmel (Graham-mel) og rugmel. Nå har jeg kommet så langt at jeg har bakt mine første brød i Ako…!

IMG_0031 (Medium)

 

Dette innlegget ble publisert i Ako, Detaljer fra dagliglivet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

