Nye misjonærer høster frukt i Japan

I forbindelse med master-oppgaven sin er Marius Bergersen nå i Japan. Siden han skal intervjue folk i Vest Japan Evangeliske Lutherske Kirke (VJELK), og undersøkelsene hans forhåpentligvis kommer misjonen til gode, har NLM bedt meg om å legge til rette for intervjuer og være tolk for ham. Hva oppgaven dreier seg om, kan ikke jeg fortelle om her. Men jeg kan røpe at også jeg har hatt mange interessante dager, og er veldig glad for at jeg fikk utfordringen.

En langhelg fikk jeg besøk i Ako, og da ble det en morgen anledning til å høste frukt.

IMG_0873 (Medium)

IMG_0877 (Medium)

Kona, Karoline, er med til Japan. Hun er også student, og har tatt med seg «leksene» sine til Japan. Til høsten kommer de ut som nye misjonærer.

Dette er to veldig flotte ungdommer som koser seg i Japan og fort finner tonen i møte med japanere. Det skal bli veldig kjekt å få dem tilbake om noen måneder!

Det var ekteparet Kuroda som inviterte til frukthøsting. Kona er medlem i Ako lutherske kirke. Mannen er ikke kristen. Men han hadde veldig lyst å møte Marius og Karoline! Ja, han inviterte oss t.o.m. på biltur med omvisning i Bizen – og lunsj – etterpå. Dagen ble så innholdsrik at jeg vil skrive mer om det i nye innlegg.

IMG_0874 (Medium)

IMG_0876 (Medium)

Så håper jeg at dere som ber for meg også vil inkludere Marius og Karoline i deres bønner! Be om at de får høste mye frukt i Herrens vingård i Japan!

I Kurodas hage har de nett over trærne. Likevel har fuglene forsynt seg. Slik frukt må kastes.

I lignelsen om såkornet (Matt 13) hører vi også om fugler som forsyner seg (v.4: såkornet som falt ved veien). I følge Jesu egen forklaring er fuglene den onde, som røver det som blir sådd i hjertet (v.19). Men noe falt i god jord og bar frukt… (v.8) Mye frukt!

Be om at Ordet som er blitt sådd i japansk «jord» må bære mye frukt!

IMG_0965 (Medium)

På besøk hos en annen ung misjonærfamilie: Johan og Sonja Leirvik. De bor i Yonago (en by ved Japanhavet i Tottori fylke) og arbeider i Yonago evangelisk lutherske kirke. Be også om at deres arbeid må bære frukt!

Dette innlegget ble publisert i Ako, Detaljer fra dagliglivet, Mat i Japan, NLM Japan og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

