Det er vår!

IMG_1095 (Medium)Da jeg i går tok meg en trimtur etter frokost (før jeg begynte å jobbe), oppdaget jeg at noen sakura-trær allerede blomstret. Kameraet var ikke med, så jeg bestemte meg for å ta samme tur neste morgen – med kamera!

Jeg har aldri sett sakura-blomstring så tidlig på våren. Vanligvis er blomstringen i månedsskiftet mars – april. Folk jeg møtte underveis forklarte meg at det fins mange sorter, og at de trærne jeg nå så hvert år blomstrer tidligere enn de andre. Et eller annet sted har jeg hørt at det fins 36 sorter sakura.

Utlendinger har fra gammelt av kalt denne blomstringen for cherry blossom (kirsebærblomstring). Men kirsebær heter noe annet på japansk, og disse trærne bærer ingen frukt. Så jeg velger å bruke det japanske ordet sakura! 

Her er noen bilder fra morgenturen.

IMG_1050 (Medium)

IMG_1056 (Medium)

IMG_1133 (Medium)

IMG_1106 (Medium)                             IMG_1105 (Medium)

IMG_1053 (Medium)          IMG_1054 (Medium)

IMG_1103 (Medium)

IMG_1119 (Medium)

IMG_1108 (Medium)

En sort med mørk rosa farge blomstret også. Rettere sagt, de vil snart blomstre.

IMG_1061 (Medium)          IMG_1060 (Medium)

Tenk hvor fint det blir når hele denne raden av trær står i blomst!

IMG_1120 (Medium)

Men da er jeg kanskje ikke her… Vi skal nemlig ha misjonærkonferanse på Hiruzen leirsted fra 30. mars til 3. april. Oppe i fjellene der er det ikke blomstring før i mai.

For øvrig… Det var også andre vårblomster å se på min vandring.

IMG_1080 (Medium)

 IMG_1069 (Medium)     IMG_1075 (Medium)    IMG_1123 (Medium)

Jeg var ikke den eneste som nøt vårværet! Om morgenen møter jeg flest eldre folk.

IMG_1082 (Medium)

Det ble ikke mye svette i dag. Litt for mange bildestopp…!

IMG_1126 (Medium)

Men nå er det på tide å bli ferdig med morgendagens preken! Og ikke kikke ut av vinduet på det fine været…!

Dette innlegget ble publisert i Ako, Blomster og dyr i Japan, Trim og sport og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

