Fantastisk å komme hjem fra konferansen!

IMG_1406 (Medium)

Jeg var lenge spent på om jeg ville få oppleve sakura-blomstring i Ako, siden jeg skulle være bortreist p.g.a. misjonærkonferansen. Men det ble en flott opplevelse å komme hjem! Riktignok regnet det første dagen. Men så kom sola…!!!

IMG_1415 (Medium)

IMG_1408 (Medium)Ako kirke ligger der de siste sakura-trærne befinner seg langs den flere km-lange Sakura-veien nord for stasjonen.

5. og 6. april var blomstringen på høydepunktet.

Det er flott å komme hjem når det ser slik ut.

IMG_1419 (Medium)

Utsikten fra vinduet i gangen var jo så skjønn at jeg kunne hatt lyst til å bli stående der hele dagen…

IMG_1417 (Medium)

IMG_1470 (Medium)                      IMG_1471 (Medium)

IMG_1472 (Medium)

IMG_1416 (Medium) Det er ikke lang avstand mellom husvegg og trær. Så jeg har fulgt utviklingen nøye fra min utsiktspost i gangen.

IMG_1139 (Medium)

 

20. mars – før avreise til VJELKs årsmøte. (t.v. og under)

IMG_1140 (Medium)

24. mars

IMG_1274 (Medium)

28. mars                                                                        29. mars

IMG_1327 (Medium)          IMG_1337

          30. mars – før avreise til konferansen

IMG_1336 (Medium)

Natt til 7. april begynte det å regne. Da blir det snart slutt på den vakre blomstringen…

IMG_1484 (Medium)

Hvis vær og temperatur er optimal, varer blomstringen ca. en uke.

Her i Ako tok det ca. to uker fra den første blomsten åpnet seg til hele treet stod i blomst. Slikt avhenger også av temperaturen. I år har det vært store svingninger og mange litt kalde dager mellom årsmøtet og konferansen. Derfor var jeg heldig og fikk være hjemme på det vakreste!

Dette innlegget ble publisert i Ako, Ako lutherske kirke, Blomster og dyr i Japan og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

