Til fjells i Ako i april

Da sakura-trærne blomstret i begynnelsen av april, ble det etter hvert også mer farge oppe i åssiden. Så jeg ble litt nysgjerrig på å se hva som blomstret der.

Der jeg har gått mange ganger var det blitt som en tunnel av liljekonvaller på trær. Men det er jo selvfølgelig ikke liljekonvall. Er det noen som vet hva dette er for noe?

IMG_0025 (Medium)

IMG_0031 (Medium)          IMG_0023 (Medium)

IMG_1500 (Medium)

IMG_0037 (Medium)

  Noen dager senere – rett før solnedgang.IMG_0042 (Medium)

IMG_1509 (Medium) På andre siden av veien for kirken er Ako kjøreskole. Til høyre bak er det en topp. I det siste har jeg lagt merke til at noen har gått opp der.

Da fjell-azaleane begynte å blomstre der, fikk jeg lyst å prøve meg på en tur for å se hvor stien førte hen. (På bildet under kan du se stien.) Det viste seg å være en flott sti som fortsetter bortover åsryggen bak kjøreskolen. Da kommer man til høyeste toppen på det store bildet over. Altså kan jeg heretter ta rundturer!

IMG_1510 (Medium)

Utsikten var upåklagelig! Jeg stoppet stadig vekk og tok et nytt utsiktsbilde. Her viser jeg bare to.

Kirken ligger på høyre side av elva – på hjørnet der de siste sakura-trærne er.

IMG_1488 (Medium)

Utsikt over Ako og Seto Naikai (innlandshavet). I bakgrunnen Shodoshima (øy).

IMG_1491 (Medium)

Fjell-azaleane lyser opp om våren.

IMG_0035 (Medium)

IMG_1506 (Medium)          IMG_1487 (Medium)

Denne rundturen gav mersmak! Det er i grunnen fint å bo i Ako!

Dette innlegget ble publisert i Ako, Blomster og dyr i Japan, Trim og sport og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Til fjells i Ako i april

  1. Margit Irene Nordheim sier:

    Har dere merket noe til jordskjelver i Japan? Vi skal ha misjonsforening på torsdag til uken. Da tar jeg med utskrift av noen av bloggene dine. Ha en fin uke!

  2. Åse Lindrupsen sier:

    Så fine bilder! Våren i Japan er flott! Håper du har det bra. Har dere merket noe til jordskjelvet i Ako? Jeg har tenkt mye på deg disse dagene

Legg igjen en kommentar

