Når det er veldig varmt…!

Det blir stadig varmere! Men heldigvis er det fortsatt forholdsvis kjølig om natta. Da går gradestokken nemlig ned til ca. 20 grader. Om dagen er det ofte opp i mot 30 grader. Men for hver regnværsdag nå i regntiden blir varmen mer og mer fuktig.

Det er ikke så lett å få seg til å trimme i varmen. Tidlig om morgenen eller like før solnedgang er som oftest best.

Her en ettermiddag kom jeg på å kjøre til Ako Misaki for å gå langs sjøen. Der er det nemlig en spaservei som tar ca. 15 minutter hver vei.

Kameraet var ikke med. Men her er noen bilder tatt med min iPhone.

IMG_0056

Det føles litt kjøligere når man går her og hører lyden av bølger og ser båttrafikken på Seto Naikai (innlandshavet mellom Honshu og Shikoku).

IMG_0063

IMG_0059

Underveis går jeg forbi denne stranda nedenfor noen sommerhus til utleie (over). For meg som har bodd i Nima i Shimane fylke – med mange flotte sandstrender og utrolig rent vann – er dette ikke noe å rope hurra for!

I åsen over er det mange japanske hoteller (ryokan) med varme kilder (under).

IMG_0058

IMG_0055

Nær slutten av spaserveien er det et sted man også kan kjøre til, hvor det er mulig å grille eller kose seg på annet vis.

IMG_0054

Her satt jeg en god stund og og nøt utsikten og sola. Men ingen steder frister til bading!

IMG_0053          IMG_0050

IMG_0051

Jeg håper å finne en skikkelig strand etter hvert! Men så rent vann som i Japanhavet vil jeg ikke finne noen steder på Stillehavsiden – desverre!

Dette innlegget ble publisert i Ako og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

