Hjem til Japan

Etter ca. en måneds sommerferie i Norge kom jeg tilbake til Ako – om kvelden 26. august. For meg er «hjemme» der jeg bor og har mine ting, der kofferten ikke er klesskap og kommode. Så jeg drar hjem når jeg reiser til Japan!

Jeg var spent på hvordan den nymalte kirken med nytt tak så ut. Her er noen bilder – som kan sammenlignes med bildene jeg tok før avreise (se innlegget før dette).

IMG_2269 (Medium)

IMG_2266 (Medium)          IMG_2270 (Medium)

IMG_2271 (Medium)

Ble det ikke fint? Det rødbrune taket gjør kirken mer synlig på avstand.

I følge NLMs nye seniorpolitikk (fra 2016) får misjonærer som har fylt 62 år betalt en feriereise til Norge hvert år. Det var kjekt å møte familie og venner!

Det ble ikke tid til å møte alle venner i Norge, men i Drammen møtte jeg veldig mange, som du kan se på bildet under. (Foto: Elin Lindberg)

IMG_2253 (Medium)

Ekteparet Kuroda fra Ako reiste sammen med meg til Norge. Siste stopp for dem var Drammen. Noen av vennene organiserte en uformell samling  med kveldsmat på Misjonssenteret, der alle var hjertelig velkommen.

Det var kjekt for meg at misjonsvennene i Drammen fikk møte noen fra Ako. Det store frammøtet viste vel at gleden var gjensidig.

Da fru Kuroda kom hjem til Japan, fortalte hun meningheten i Ako at det er noe som heter bedehus i Norge, og at «i Drammen er det mange som ber for vår misjonær og for vår menighet». Mottagelsen de fikk på Misjonssenteret har visst gjort et kjempeinntrykk!!! Men også møtet med andre (misjons)venner – og norsk natur – har vært en stor opplevelse for dem…!

Takk til hver enkelt som tok i mot oss!

(Resten av turen vår og min ferie vil ikke bli publisert på bloggen.)

Dette innlegget ble publisert i Ako lutherske kirke og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

