Endelig… bilde av en automatisk mann!

Helt siden 1980 har jeg drømt om å få tatt et bilde av en «automatisk» mann! Men som sjåfør er det vanskelig å få til. De fleste befinner seg nemlig på motorveier, og da er det jo forbudt å stoppe for fotografering.

Shikoku fant jeg mannen i mitt liv! Er han ikke stilig?

På farlige steder i Japan der det drives veiarbeid, står det nemlig en «automatisk» mann i veikanten og dirigerer trafikken.

Han vifter med hånden og ser veldig levende ut på avstand.  Det er for øvrig vi norske damene som kaller en slik en for «automatisk» mann…

I midten av Shikoku er det veldig mange fjell og smale veier. Der er det nok like farlig for levende menn å stå som på motorvei (?) Jeg fant en lomme på veien i nærheten, stoppet bilen, og fikk endelig fotografert en slik mann jeg i mange år har drømt om…

Han ser litt mer kunstig ut når jeg zoomer ham inn.

Typisk landskap midt på Shikoku (under)!

Og typisk vei (under)! Her er den faktisk litt bred!

Bare vent til neste innlegg! Da skal jeg presentere hvor denne veien fører hen…!

Dette innlegget ble publisert i Detaljer fra dagliglivet, Fjell i Japan, Turist i Japan og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

